Podpora

Bankovní API

Platformu EOS je pomocí API možné napojit na prakticky všechny banky zemí Evropské unie pro automatické stahování transakcí a jejich párování s vytvořeným platbami.

Umístění modulu

Do modulu se dostanete v části Správa > Nastavení > Platby > Bankovní API.

Nastavení propojení s bankovnictvím

  • Nejprve je třeba mít v nastavení plateb vytvořený bankovní účet.

Bankovní účty a pokladny

Přidejte do klubového platebního profilu vaše bankovní účty nebo pokladnu na hotovost, ke kterým poté budete generovat členům platby.

  • Pokud vaše banka API propojení nabízí, zobrazí se na stránce karta s vaší bankou a možností spárování s bankovnictvím.

info icon
Proces napojení každé banky bude trochu jiný a většinou vás přesměruje do vašeho internetového bankovnictví. Pro některé banky bude potřeba jen zadat bezpečnostní token nebo nahrát certifikát získaný v internetovém bankovnictví.
  • Zde najdete přehled podporovaných bank, přes který se dostanete k podrobnému postupu, jak propojení v EOS nastavit pro tu vaši

Přehled propojení bankovních API / importů

Každá banka má možnosti propojení s aplikacemi třetích stran jiné. Níže najdete přehled, jakým způsobem napojujeme jednotlivé banky na EOS, popř. jaké jsou formáty souborů pro ruční import transakcí.

Interval stahování transakcí z bankovnictví

Jakmile je vše v pořádku propojeno, platforma EOS si výpis transakcí z účtu stahuje každé 4 hodiny. Tzn. že platby vytvořené v EOS se vám automaticky spárují s transakcemi příchozími na účet několikrát denně, jsou li uhrazené pod správným variabilním symbolem. Pokud nejsou, transakce se do EOS stejně stáhnou, je jen potřeba je dopárovat ručně.

Transakce

Transakce jsou v EOS samostatným modulem, který umožňuje natahovat výpis transakcí z účtu do platformy – ať už automaticky přes bankovní API, nebo ručním importem. Jednotlivé transakce jdou ale vytvořit i ručně. Transakce se párují na platby vytvořené v EOS.

Časté dotazy

Propojení s EOS se mi povedlo, ale platforma stále hlásí, že transakce se nestahují.

Je pravděpodobné, že jste v procesu propojení nezaklikli, že udělujete povolení pro váš konkrétní účet. Pokud máte účtů více, máte možnost je vybrat, aby se do EOS mohly stahovat výpisy transakcí ze všech. Pokud omylem nevyberete žádný, propojení se vytvoří, ale bez povolení k žádnému účtu.

Propojení s EOS mám vytvořené, ale vypršela platnost propojení.

Občas se stane, že se API spojení přeruší a transakce se automaticky přestanou stahovat. To poznáte i dle upozornění na obrazovce Správa > Přehled. Nejčastěji je to tím, že propojení expiruje (certifikát/token vydaný bankou z bezpečnostních důvodů jen na určité období). Stačí tedy na kartě propojení kliknout na ikonku se třemi tečkami a na Prodloužit autentifikaci. Pokud by to nepomohlo, propojení zcela zrušte a vytvořte znovu dle postupu pro vaši konkrétní banku.

Přehled propojení bankovních API / importů

Každá banka má možnosti propojení s aplikacemi třetích stran jiné. Níže najdete přehled, jakým způsobem napojujeme jednotlivé banky na EOS, popř. jaké jsou formáty souborů pro ruční import transakcí.

Máme více účtů u jedné banky. Můžeme je napojit všechny?

Ano. Pokud máte pod vaším subjektem u vaší banky vedeno více účtů a chcete je s EOS propojit, stačí vám s bankou vytvořit jedno API propojení a jednotlivé účty k němu už jen přiřadit. Je však třeba dát pozor, abyste už v průběhu autentifikace API propojení v bankovnictví vybrali, že chcete povolit propojení všech daných účtů.

Má platforma EOS po napojení na bankovnictví přístup i k odchozím transakcím a jiným datům?

Ne, platforma si při propojení stahuje pouze čistý výpis transakcí příchozích na účet pro účely párování s platbami. Nemá žádný přístup k transakcím z účtu odchozím ani k jiným datům na účtu. Nemůže také žádné příkazy zadávat ani provádět jakékoli změny v účtu.

Oprávnění a přístup

Pro správu Bankovních API je vyžadováno oprávnění pro zápis v modulech Nastavení a Platby.

Tato odpověď odpovídá vašemu dotazu?
😞
😐
😁