Do modulu se dostanete v části Správa > Mailing.
Klikněte na tlačítko s ikonou “+“.
V zobrazeném dialogovém okně zadejte pracovní název nového e-mailu.
Následně klikněte na vytvořenou položku, popřípadě vpravo přes kontextové menu (3 tečky) vyberte Upravit.
Nastavte si odesílatele. Máte na výběr dvě možnosti:
vaše uživatelská e-mailová adresa, pod kterou se přihlašujete do platformy
výchozí e-mailová adresa vaší organizace (ta je pro vaší organizaci nastavená v konfiguraci a na požádání ji můžeme změnit)
Zvolte předmět a napište obsah e-mailu.
Pokud chcete k mailu připojit dokument nebo soubor, klikněte na Dokumenty nebo Soubory.
Dokument je dříve vytvořený dokument v platformě, který jen k mailu připojíte. Je to příloha, která bude odkazovat k danému dokumentu do platformy.
Soubor je klasická příloha e-mailu jako externí soubor, který vyberete např. z disku.
Dále zde můžete omezit skupinu příjemců. E-mail můžete rozeslat:
pouze členům
pouze zákonným zástupců napárovaným u členů
členům i zákonným zástupcům
Také zde můžete rovnou zakliknout, že e-mail chcete Poslat všem aktivním členům organizace. Tím už nemusíte specifikovat příjemce a e-mail se zašle všem členům, resp. zástupcům, kteří mají do platformy aktivní přístup.
Klikněte na Uložit.
V záložce Příjemci vyberte:
jednotlivé týmy, kterým chcete e-mail rozeslat, přičemž se respektuje nastavení omezení příjemců ze záložky Obsah
konkrétní jednotlivé členy – vyberte je ze soupisky nebo napište prvních pár písmen jména pro vyhledání člena
Klikněte na Uložit příjemce.
Klikněte na Náhled zprávy.
Kliknutím na Počet příjemců si zkontrolujte souhrn příjemců dle jmen i jednotlivých e-mailových adres.
Vidíte zde další informace o mailové zprávě včetně obsahu i adresy odesílatele.
V této fázi můžete e-mail a příjemce ještě Upravit.
Klikněte na Odeslat nebo naplánovat a následně vyberte
zda chcete mailingovou zprávu Odeslat nyní nebo
Naplánovat odeslání na později – dostanete na výběr datum a čas budoucího odeslání.
Jakmile mailing odešlete, uvidíte na výpisu jednotlivých mailingů datum a čas odeslání. Proklikem do odeslaného mailingu se dostanete do logu, ve kterém si můžete zkontrolovat statistiky doručení a přečtení.
Hromadné statistiky všech e-mailu odeslaných z vaší platformy (včetně mailových notifikací) najdete v Správa > Přehled, pokud vám to vaše oprávnění dovoluje.
Historie všech odeslaných e-mailů
V přehledu odeslaných e-mailů si můžeš zkontrolovat, jestli členům e-maily chodí a jestli, kdy a kolikrát je otevřeli.
Na výpisu mailingových zpráv můžete s jednotlivými mailingy dále pracovat:
Zobrazit Shrnutí a odeslání
Přejmenovat zprávu
Zkopírovat zprávu – včetně obsahu, příjemců a příloh
Zobrazit si Historii změn
Pokud jste e-mail ještě neodeslali je možné ho kdykoliv upravit nebo smazat.
Oprávnění pro správu: Pro tvorbu a editaci mailingů je vyžadováno oprávnění pro zápis do modulu Mailing.
Historie změn: Uživatelé s přístupem k modulu Logy si mohou zobrazit historii všech změn provedených v kterémkoli mailingu.