Šest kroků úspěšného nastavení
Je nezbytné provést nastavení jak na straně naší platformy, tak v rámci bankovnictví ČSOB CEB. Pro úspěšné stahování transakcí musíte nastavit všechny uvedené kroky.
EOS: Stáhněte si náš certifikát
Začněte tím, že si do svého počítače stáhnete soubor certifikátu pro bezpečnou komunikaci mezi ČSOB a EOS. Budete ho potřebovat hned v dalším kroku. Kde najdu certifikát?
ČSOB CEB: Přidejte certifikát do Business Connectoru
Nyní se přihlásíte do bankovnictví ČSOB CEB. Stažený certifikát nahrajte do nastavení Business Connectoru, čímž autorizujete naši platformu pro komunikaci s vaším účtem v ČSOB CEB.
ČSOB CEB: Povolte účty v Business Connectoru
Je nutné povolit konkrétní bankovní účty, kterým chcete umožnit komunikaci mezi Business Connectorem a Platformou EOS.
ČSOB CEB: Nastavte generování denních datových výpisů
Posledním krokem v bankovnictví je zapnutí datových výstupů (denní frekvence, formát MC/MT940). Ty budou dostupné až od následujícího pracovního dne od momentu, kdy je do bankovnictví zadáte, tzn. není možné zpětné stažení transakční historie.
ČSOB CEB: Poznamenejte si své číslo smlouvy
Budete ho potřebovat v posledním kroku v rámci aktivace bankovní API v platformě EOS. Kde najdu své číslo smlouvy?
EOS: Zapněte API komunikaci s ČSOB CEB v platformě
Nastavení v rámci ČSOB CEB máte za sebou. Zbývá jen zapnout komunikaci v platformě EOS Club.
Máte hotovo
Pokud je vše nastaveno správně, tak se vám následující pracovní den brzy ráno vygeneruje první datový výpis, který si naše platforma nejpozději během dopoledne stáhne a pokud bude datový soubor obsahovat příchozí transakce, ty se vám objeví v platformě v menu Správa > Platby > Transakce.
Dílčí kroky podrobněji
Stažení certifikátu
Než začnete nastavovat, budete potřebovat certifikát, který oprávní platformu EOS ke komunikaci s ČSOB CEB. Vždy platný certifikát si můžete stáhnout přímo ve své platformě EOS v části Správa > Nastavení > Bankovní API. Odkaz ke stažení naleznete v dialogu pro přidání ČSOB mezi aktivní bankovní API (včetně doby platnosti aktuálního certifikátu). Pokud se vám certifikát nepodaří najít nebo stáhnout, kontaktujte naši podporu a my vám pomůžeme.
Přidání certifikátu do Business Connectoru
V rámci bankovnictví ČSOB CEB přejděte do menu Nastavení – Business Connector. Hned nahoře v bloku Vaše certifikáty klikněte na tlačítko Přidat. Na následující obrazovce vyberte soubor certifikátu, který jste si stáhli z EOS. Do kolonky Název uveďte označení, které bude sloužit především pro vaši identifikaci certifikátu v budoucnu (např. EOS {aktuální rok}). Certifikát uložíte klepnutím na tlačítko Přidat. Pokud by při uložení certifikátu nastal problém, kontaktujte naši podporu.
K lepší orientaci vám mohou pomoci i následující screenshoty:


Nastavení propojených účtů v Business Connectoru
Na stejné obrazovce Nastavení – Business Connector jen o něco níže v bloku Účty ještě zbývá povolit stahování dat pro konkrétní bankovní účty, ze kterých chcete platformě EOS transakční výpisy umožnit stahovat. Na editaci nastavení účtu se dostanete přes ikonku tří teček vpravo na konci řádku přes akci Upravit, nebo rozkliknutím řádku, kdy se vám zobrazí více informací a tlačítko Upravit. V následujícím formuláři zaklikněte v části Stahování dat kolonku Výpisy. Nastavení potvrdíte tlačítkem Uložit. Pečlivě sledujete, pro jaké účty toto nastavení povolujete.
K lepší orientaci vám mohou pomoci i následující screenshoty:


Nastavení datových výpisů v ČSOB CEB
Nyní se vraťte na úvodní obrazovku bankovnictví ČSOB CEB, odkud se přesunete do menu Účty > Výpisy a avíza > Nastavení, kde změníte nastavení datových výpisů. Tady pro ty samé účty, pro které jste nastavili Stahování dat (viz předchozí bod), zapnete generování datových výpisů. V části Datové výpisy příslušného bankovního účtu klikněte na Přidat nastavení datových výpisů a nastavte datový výpis následovně:
Frekvence = denně
Formát = MC/MT940
Jazyk můžete nechat na výchozím nastavení
K lepší orientaci vám mohou pomoci i následující screenshoty:


Kde v ČSOB CEB najdu číslo smlouvy?
Číslo smlouvy naleznete v bankovnictví CEB buď hned po přihlášení v horní liště dle screenshotu níže, nebo v menu Nastavení > Správa služby > Uživatelé a účty, kde je číslo smlouvy součástí nadpisu této stránky.

Nastavení stahování výpisů v platformě EOS
Ve vaší EOS Club platformě se přepněte do menu Správa > Nastavení > Platby – Bankovní API. Mezi dostupnými API by se vám měla objevovat Československá obchodní banka, a.s.
Nejprve aktivujete API pro váš ČSOB CEB. Kliknutím na API ČOSB se vám otevře dialog Aktivace bankovní API, do kterého zadáváte pouze dva údaje:
Název API propojení (volitelný) – hodí se vám v případě, že vytváříte více propojení s jednou bankou (navíc jde i později změnit)
Číslo smlouvy (povinný) – popisovali jsme v samostatném kroku, kde číslo smlouvy v rámci ČSOB CEB najdete
Tlačítkem Spárovat API do platformy přidáte. Zbývá poslední krok - přiřazení vašeho bankovního účtu vytvořeného v EOS pod tuto API. Klikněte tedy na odkaz Přiřadit bankovní účet, vyberte příslušný účet a potvrďte.
