Podpora

ČSOB Business Connector

V následujícím článku vás seznámíme s nastavením ČSOB Business Connectoru pro automatické (ale klidně i manuální) stahování výpisů transakcí do platformy EOS pro automatické párování plateb.

Pro stahování denních výpisů je nutné správně nastavit Business Connector a stahování datových výpisů v ČSOB CEB elektronickém bankovnictví.

Certifikát – kde ho najít

Než ale začnete nastavovat, budete potřebovat certifikát, který oprávní aplikaci eos club zone ke komunikaci s ČSOB CEB. Vždy platný certifikát si můžete stáhnout přímo ve své klubové platformě v části Management > Nastavení > Bankovní API. Odkaz ke stažení naleznete v dialogu pro přidání ČSOB mezi aktivní bankovní API. Pokud se vám certifikát nepodaří najít nebo stáhnout, napište nám na support@eos.cz a my vám certifikát pošleme.

Nastavení datových výpisů

Z ČSOB CEB můžeme stahovat datové výpisy od okamžiku, kdy generování výpisů v CEBu povolíte. Můžete vše tedy nastavit už s předstihem ještě před aktivací API v platformě EOS. Nastavení datových výpisů provedete v menu Účty > Výpisy a avíza > Nastavení.

Na následující obrazovce nastavte Datové výpisy – denní frekvence, formát MC/MT940. Pokud jste dosud nahrávali soubory do klubové platformy ručně, tak jste již toto nastavení měli aktivní. Pokud ještě žádný datový výpis přidaný nemáte, udělejte to odkazem Přidat nastavení datových výpisů.

ČSOB CEB – nastavení Business Connectoru

Když máte náš certifikát, můžete přejít do bankovnictví ČSOB CEB. Nejprve přejděte přes meanu Nastavení na obrazovku Business Connector a postupujte podle následujících screenshotů.

Dále v bloku Vaše certifikáty klikněte na tlačítko Přidat.

Vyberte certifikát, který jste si stáhli. Do kolonky Název uveďte označení, které bude sloužit především pro vaši identifikaci certifikátu v budoucnu (např. EOS, klubová platforma apod.). Tlačítkem Přidat certifikát uložte.

Dále zbývá povolit stahování dat u účtů, ze kterých chcete transakční výpisy stahovat. Viz následující screenshot – stahování dat musí být u těchto účtů nastaveno na ANO. Povolit Stahování můžete kliknutím na tři tečky vpravo a akci Upravit.

Na obrazovce Nastavení propojení stačí mít pouze v části Stahování dat zaškrtnutou hodnotu Výpisy.

Nyní máte v ČSOB CEB elektronickém bankovnictví vše nastaveno a můžete přejít k nastavení ve vaší platformě EOS.

Jak nastavit stahování výpisů v platformě

V EOS se přepněte do části Management > Nastavení > Platby > Bankovní API. Pokud již máte účet pro ČSOB přidaný (nastavení Bankovní účty a pokladny), tak vám tu bude mezi dostupnými API nabízena Československá obchodní banka, a.s. Klikněte na tuto položku, otevře se vám následující dialog.

Název můžete zadat volitelně jiný, pokud potřebujete. Jde to nastavit i později. Číslo smlouvy naleznete v bankovnictví CEB buď hned po přihlášení v horní liště dle screenshotu níže, nebo v menu Nastavení > Správa služby > Uživatelé a účty, kde je číslo smlouvy součástí nadpisu této stránky.

Tato odpověď odpovídá vašemu dotazu?
😞
😐
😁