Podpora

Přechod do nové sezony

Když se blíží nová sezona, můžete si v platformě vše dopředu nachystat pomocí poloautomatických akcí.

Pro novou sezonu je potřeba vytvořit si především nové týmy a jejich složení/soupisky a vytvořit pro ně události. Vše můžete připravit pro jednotlivé týmy předem, než novou sezonu oficiálně zahájíte. Teprve po její aktivaci se členům vše zobrazí "v novém". Lze vyřešit i případ, kdy chcete zahájit sezonu jen pro vybrané týmy, které třeba přípravu začínají dříve, ale ne rovnou pro celý klub. Některé vaše týmy tak už můžou v EOS rozjet sezonu novou, a ostatní ještě bez problému fungovat v té původní.

Co znamená nová sezona

Nová sezona v EOS přináší ve zkratce následující: 

  • Zdi v Členské sekci jsou čisté – členové na nich najdou nové, aktuální informace a události, které pro ně do nové sezony vytvoříte. Zdi a jakékoli informace z předešlé sezony už neuvidí.

  • Kdokoli z managementu a případně trenéři (pokud mají alespoň nějaký přístup do Managementu) však ke všemu mají nadále přístup. Sezonami lze "listovat" přímo v Členské sekci a vidět např. příspěvky na zdech, události, nástěnky, docházku a dokumenty z vybrané sezony do celé historie. Všechny informace jsou také samozřejmě nadále dostupné v části Management. K dispozici je tak kdykoli historie celé vaší platformy.

Vytvoření nové sezony

V Management > Nastavení > Sezony si vytvořte novou sezonu, dejte jí jméno nastavte, od kdy do kdy má trvat. Na tomto datu zatím nic nezávisí a nová sezona nebude aktivní, dokud ji sami neaktivujete

Překopírování týmů

Přejděte do modulu Týmy a zdi, nahoře vyberte novou sezonu a obrazovka vám nabídne možnost překopírovat týmy z nyní aktivní sezony (případně je tato možnost i pod tlačítkem Další. Můžete překopírovat týmy včetně všech běžných členů i včetně všech členů realizačních týmů. Pokud máte u týmu nastavené omezení dle ročníků, tyto ročníky se automaticky posunou o jeden rok. Pak už si jen stačí týmy přejmenovat, pokud potřebujete, případně si ručně doladit meziroční změny ve složení daného týmu.

Také můžete u kopírování vybrat možnost Rovnou pro tým zahájit novou sezonu. V takovém případě už týmy přehodíte do režimu nové sezonu a pak už jen v Nastavení stačí nastavit novou sezonu jako aktivní. Členům takových týmů se vše začne zobrazovat v novém.

Pokročilá varianta

Zahájit novou sezonu pro jednotlivé týmy můžete kdykoli později samostatně a docílit tak toho, že některé týmy už budou v EOS fungovat v nové sezoně, a ostatní ještě pojedou v té původní.

warning icon
Je však potřeba do nové sezony překopírovat všechny týmy, které v ní mají být. A jen pro některé ji případně zahájit. Kdybyste překopírovali jen některé týmy a novou sezonu aktivovali, členové ostatních týmů by v členské sekci neviděli nic.

Např. tým mladších žáků, kteří ještě chtějí komunikovat na původní zdi, ponecháte v původní sezoně a některé už "přepnete" do té nové (např. muže, kteří zahájili přípravu na další sezonu dříve). Každý člen tak v Členské sekci uvidí své jednotlivé zdi právě pro tu sezonu, ve které jejich tým zrovna funguje. Členové a trenéři v Členské sekci a vedení klubu v Managementu navíc vidí upozornění, že daný tým ještě funguje v původní sezoně.

info icon
Výsledný stav tedy je, že všechny týmy jsou založené v nové sezoně, nová sezona je aktivní, ale jen pro některé týmy je sezona oficiálně zahájená (ostatní jsou stále v sezoně původní a členové těchto týmů nevidí žádnou změnu). Teprve až chcete, novou sezonu zahájíte i pro ně.

Vytvoření/překopírování událostí

Následně je možné pro novou sezonu vytvořit všechny druhy událostí (tréninky, e-přihlášky, ...) a předem si tak připravit jejich harmonogram. Stačí opět v modulu Události nahoře vybrat novou sezonu a začít tvořit.

Také je možné využít funkci kopírování událostí z předchozí sezony do nové. Klikněte pravým tlačítkem na událost v současné sezoně a možnost Kopírovat. Vyberte druh události a v dialogu pro tvorbu nové události nahoře vyberte novou sezonu, do které danou událost tvoříte. Je takto samozřejmě možné vytvořit i opakované události.

info icon
Pokud máte nějakou mezisezonní událost, tedy potřebujete v březnu vytvořit např. e-přihlášku (nebo nominaci) na soustředění na červenec (který už spadá do nové sezony), můžete ji klidně vytvořit do současné sezony. Mohou se vám tam přihlašovat členové z týmů ze současné sezony, pro které je přihláška určená. Přihlášení členové pak událost uvidí i po zahájení nové sezony. Jakmile si později novou sezonu vytvoříte a máte v ní už (překopírované) týmy, můžete událost Přesunout do jiné sezony. Vyberte týmy z nové sezony, pro které má být událost nově určená, a členové se na ni mohou dále přihlašovat.

Zahájení nové sezony pro týmy

Pokud jste to neudělali už při kopírování týmů, je potřeba pro jednotlivé týmy novou sezonu zahájit. Přejděte do modulu Týmy a zdi, klikněte na vybraný tým pravým tlačítkem a vyberte možnost Zahájit novou sezonu.

Aktivace nové sezony

Jakmile máte vše připraveno, posledním krokem je novou sezonu aktivovat. V Nastavení > Sezony v kontextovém menu nové sezony vyberte možnost Nastavit jako aktivní. V tu chvíli začne v platformě nová sezona pro všechny týmy, pro které jste ji v Týmech zahájili. Ostatní týmy pojedou ještě v sezoně původní, dokud pro ně tu novou nezahájíte. 

success icon
Události v nové sezoně nebudou pro členy viditelné, dokud novou sezonu nezahájíte. Je proto dobré si na zahájení sezony pro týmy vybrat období pauzy mezi sezonami, kdy už členové nepotřebují vidět staré události, ale zároveň není ještě třeba se přihlašovat na nové. Pokud je potřeba nasdílet se členy orientační rozpis tréninků na novou sezonu, je to možné udělat třeba na týmových zdech před koncem sezony současné.

Přihlášení stávajících členů do týmů před novou sezonou

Automatizované rozdělení členů do týmů před novou sezonou

Před startem nové sezony je možné nechat si rozdělit vaše stávající členy do nových týmů/skupin.

Tato odpověď odpovídá vašemu dotazu?
😞
😐
😁