Přejděte do sekce Správa > Oprávnění.
Platforma EOS je rozdělená na dvě části: Členská sekce a Sekce Správa. V modulu Oprávnění se jedná o nastavení přístupů k jednotlivým modulům především pro sekci Správa (s malou výjimkou oprávnění pro Všechny zdi, která se týká pouze Členské sekce, viz níže).
Existují tři základní úrovně práv, která člen může mít:
běžný člen, který není v žádném týmu/skupině jako správce = základní přístup pouze do Členské sekce
člen, který je v nějakém týmu/skupině jako správce = přístup také pouze do členské sekce, ale přístup k více údajům (např. správa docházky nebo podskupin jeho týmu, citlivé údaje členů v jeho týmu – datum narození, kontaktní údaje)
člen, který má přidělené nějaké oprávnění právě v rámci modulu Oprávnění = přístup do sekce Správa do příslušných modulů
V modulu najdete přednastavené oprávnění Hlavní správce. Toto oprávnění není možné nijak upravovat a je určené těm lidem v organizaci, kteří mají mít přístup pro čtení a zápis do kompletně celé platformy.
Vy si ale můžete tvořit libovolný počet dalších, vlastních úrovní oprávnění, kde přesně nadefinujete, jaká práva se k nim vztahují.
V pravém horním rohu obrazovky klikněte na tlačítko s ikonou „+“.
Nastavte si Název nového oprávnění (např. Trenéři, Účetní, Manažer komunikace, …)
Můžete účel tohoto oprávnění popsat v Popisu.
Vyberte Rozsah přístupu, který definuje, ke kterým datům získá člen s tímto oprávněním přístup. Týká se modulů: Členové, Týmy a zdi, Soupisky / Složení skupin, Události, Požadavky, Dokumenty, Mailing.
kompletní přístup – opravňuje člena přistupovat ke všem datům v rámci celé organizace
omezený přístup – opravňuje člena přistupovat pouze k datům členů v rámci týmů/skupin, jichž je správcem = je na soupisce týmu / ve složení skupiny jako správce
Udělením přístupu k modulům Plánovací kalendář, Platby, Transakce, Členská konta, Souhlasy, Místa, Oprávnění, Nastavení, Konfigurace platformy, Sezony, Bannery, Logy, Přihlášky, Typy členů, Majetek, Partneři a další dává členovi oprávnění vidět resp. spravovat všechna data v rámci modulu. Přístup k těmto modulům tedy nezávisí na nastavení Rozsahu přístupu.
Oprávnění do modulu Všechny zdi dává členovi přístup ke všem komunikačním zdem pouze v rámci Členské sekce a nemá žádný vliv na sekci Správa.
Následně nastavte konkrétní práva k jednotlivým modulům:
Bez přístupu – žádný přístup k danému modulu
Čtení – člen bude moci číst a prohlížet data v rámci daného oprávnění, nebude však moct nic upravovat
Čtení i zápis – člen může data v rámci daného modulu číst i upravovat
Stiskněte tlačítko Uložit.
Na přehledu v sekci Správa > Oprávnění rozklikněte na jednu z vytvořených úrovní oprávnění. Klikněte na záložku Členové kde přiřadíte členy, kteří oprávnění nadefinovaná v záložce Práva budou mít.
Do vyhledávacího pole začněte psát jméno člena, kterému chcete oprávnění přidělit.
Klikněte na jeho jméno.
Doplňková funkce vhodná především pro větší organizace členěné na více celků, které vyžadují oddělenou správu. V rámci této funkce je možné. Více se dozvíte v samostatném článku.
Rozšířená oprávnění pro větší organizace
Doplňková funkce vhodná především pro velké organizace, resp. organizace členěné do více celků, které vyžadují oddělenou správu. Funkce vám umožní detailně řídit přístupy v rámci vaší platformy.
Stručný popis toho, co jednotlivé moduly a přístup k nim přináší.
Správa databáze členů včetně jejich zástupců. Modul poskytuje všechny uložené informace o jednotlivých členech, které daná osoba může vidět. Je možný i jejich export. Je to tedy zřejmě nejcitlivější místo platformy. Dobře zvažte, komu přístup do modulu udělíte.
Správa týmů a možnost konfigurace jejich komunikačních zdí v Členské sekci. Dále je také možné nastavovat chování týmů pro váš EOS web.
Rozřazení členů a správců do týmů/skupin včetně dalších souvisejících nastavení. V kombinaci s modulem Členská konta člen s tímto oprávněním také může nastavovat odměny správcům týmů.
Správa událostí (tvorba, importy, změny, rušení) a kalendářů a dále práce s účastníky událostí nebo hromadné exporty docházky.
Správa požadavků od členů správcům nebo naopak (nová registrace, úprava údajů, odevzdaný dokument, vlastní požadavek). V kombinaci s modulem Nastavení dále správa kategorií požadavků.
Správa dokumentů (nahrávání, určování, komu bude viditelný, zda je aktivní, mazání), které se sdílí s celou organizací, resp. jednotlivými týmy – dle toho, ke komu má člen přístup.
Rozesílání zpráv celé organizaci, jednotlivým týmům nebo třeba jen zástupcům členů z vybraných týmů – dle toho, ke komu má člen přístup. Jedná se o hromadné e-maily (nikoliv příspěvky na zdi týmů/skupin).
Grafický přehled o všech událostech napříč celou organizací. Člen s tímto oprávněním může spravovat pouze ty události, ke kterým získává přístup díky modulu Události.
Správa skupin plateb a konkrétních plateb pro členy i nečleny. Spolu s oprávněním do modulu Události, je možné přiřazovat skupiny plateb ke konkrétním událostem. Práva pro práci s transakcemi, které se na platby párují (např. se stahují přes API z bankovního účtu), se nastavují zvlášť.
Samostatné oprávnění pro správu transakcí, které se stahují automaticky přes API z bankovních účtů nebo vytvářejí ručně. Pro párování transakci na platby jsou nutná oprávnění pro zápis jak do modulu Transakce, tak Platby.
Správa virtuálních kont členů využívaná pro udělování a sledování odměn, přeplatků nebo třeba pokut. V kombinaci s přístupem do modulu Soupisky / Složení skupin navíc člen může nastavovat odměny správcům týmů.
Správa souhlasů včetně přehledu a správy jednotlivých souhlasů udělených členy. Možnost exportu udělených souhlasů.
Databáze míst, která se přiřazují k událostem vaší organizace tvořeným v modulu Události.
Správa úrovní oprávnění pro přístup k modulům v rámci platformy včetně zařazování členů k jednotlivým oprávněním. Přístup k tomuto modulu by mělo mít jen nejužší vedení organizace.
V kombinaci s jednotlivými moduly dává toto oprávnění možnost dalšího nastavení těchto modulů. Pro provádění změn je nutné mít oprávnění k zápisu do obou modulů. Např. kombinace oprávnění pro Nastavení a Platby (oboje pro zápis) dá členovi možnost tvořit a spravovat bankovní účty a pokladny, bankovní API a štítky plateb.
Náhled na základní údaje o organizaci a jejich správa, rozšířená konfigurace platformy.
Správa sezon, ve kterých organizace může (ale nemusí) fungovat. V případě přístupu alespoň pro čtení může člen s tímto oprávněním listovat historií sezon v Členské sekci.
Správa grafických bannerů zobrazujících se na jednotlivých zdech členské sekce, včetně přehledu základních statistik zobrazení a prokliků.
Přístup k historii změn v záznamech jednotlivých modulů a dále přehled všech e-mailů odesílaných z platformy dostupný v části Správa > Přehled.
Tvorba a správa přihláškových formulářů, jejich kroků a schvalování účastníků – a to jak členů, tak zájemců z řad veřejnosti.
Možnost spravovat spárování s FISem – automatické stahování zápasových dat do platformy. Dále pak synchronizace seznamu trenérů, rozhodčích, delegátů a vedoucích klubu s licencí Českého florbalu.
Správa majetku organizace. V kombinaci s modulem Nastavení dále správa kategorií majetku pro lepší rozřazování a filtrování.
Správa partnerů a jejich nabídek pro členy organizace.
Přístup na všechny komunikační zdi v Členské sekci, možnost spravování obsahu zdí i nástěnek. Oprávnění se hodí v případě, když člen obecně nemá přístup do všech týmů, ale je potřeba, aby na všechny komunikační zdi viděl, resp. je mohl spravovat/moderovat.
Pro správu Oprávnění je vyžadováno oprávnění pro čtení a zápis v modulu Oprávnění.