Podpora

Řešení problémů: Přístup člena vs. zástupce

Platforma rozlišuje přístupy členů a jejich zástupců. Také je snadno možné řešit situace, kdy zástupce já sám zároveň členem nebo má v klubu více dětí. Jak správně pracovat s přístupy člena a zástupce?

Druhy přístupů

Přístup do platformy EOS je možný na základě e-mailové adresy a vytvořeného hesla. EOS rozlišuje dva druhy přístupů – přístup člena a přístup zástupce. Člen samotný má tedy svůj vlastní přístup (pokud už má svou mailovou adresu) a jeho zástupci, typicky rodiče, mají do platformy také své vlastní přístupy. Jsou pak ke členovi, kterého zastupují, přidružení. 

Věkové hranice

Věky, od kterých má platforma považovat člena za plnoletého, může mít každý klub nastavené libovolně. Výchozí stav dvou zásadních věků je 16 (tzv. věk pro změnu údajů) a 19 let (rozhodný věk). Věkové nastavení pro vaši platformu si můžete zkontrolovat v části Management > Nastavení > Konfigurace platformy. Na požádání vám tyto věky můžeme změnit my – napište na support@eos.cz.

Věk pro změnu údajů

Je to hranice, po jejímž dovršení může člen sám měnit své kontaktní a jiné údaje, resp. zasílat požadavky na jejich změnu na management. Také je to věk, od kterého za sebe člen může udělovat souhlasy (to však závisí na nastavení konkrétního souhlasu). S tím souvisí to, že jakmile je člen pod touto věkovou hranicí, je pro první přihlášení do platformy přístup zástupce, který údaje a souhlasy vyřeší. Proto je také při prvním importu členů třeba, abyste u dětí pod touto hranicí naimportovali jako kontaktní mailovou adresu e-mail zástupce. Ten projde procesem a poté může sám pozvat své dítě, popř. to může udělat někdo z managementu.

Rozhodný věk

Jedná se o hranici plnoletosti pro účely platformy EOS – tedy věk, do jehož dovršení jsou u člena vyžadovány kontaktní údaje alespoň na jednoho zástupce.

Když vezmeme v potaz výchozí věkové hranice 16 a a 19 let, jsou možné tyto varianty:

  • člen starší 19 let má svůj členský přístup a nepotřebuje ani uvádět zástupce.

  • člen mezi 16 do 19 lety má svůj členský přístup a musí uvést alespoň jednoho zástupce, který může, ale nemusí mít svůj aktivní zástupcovský přístup.

  • člen mladší 16 let má svůj členský přístup a musí uvést alespoň jednoho zástupce, který musí mít také svůj aktivní zástupcovský přístup.

  • člen mladší 16 let nemá členský přístup, zastupuje ho jeden nebo více zástupců, kteří mají každý své vlastní přístupy.

info icon
Hranice 16 let, pod kterou si člen sám nemůže měnit osobní údaje a aktivovat účet, je věkový standard vycházející např. z GDPR. Hranice 19 let je věk, kdy často člen plně přechází z juniorské kategorie do "dospělých" kategorií. Předpokládáme, že kontakt alespoň na jednoho zástupce do tohoto věku člena je pro vás dobré mít.

Uživatelský přístup člena

Spravuje se v detailu člena v Management>Členové. Na řádku s názvem Uživatel člena můžete vidět:

  • Tlačítko Pozvat člena (když nemá vytvořený přístup a nikdo mu ani nezaslal pozvánku).

  • Žlutě zbarvenou e-mailovou adresu (byla mu poslána pozvánka, ale ještě pozvánkou neprošel (při najetí myší na tuto adresu se zobrazí i datum a čas odeslání pozvánky). Tento stav ukazuje i žlutá tečka vedle jména člena ve výpisu členů.

  • Zeleně zbarvenou e-mailovou adresu (člen má vytvořený aktivní uživatelský přístup). Jediné, co mu může bránit v přihlášení, by byla situace, kdy se jedná o dítě, za které se nejdříve musí přihlásit jeho zástupce (viz výše).

Pokud se něco nepovedlo (někdy se stává, že rodič si omylem přes pozvánku vytvoří členský přístup místo rodičovského), je možné tady pozvánku zrušit a poslat znovu, popř. zcela odebrat členský přístup a začít znovu.

Uživatelský přístup zástupce

Pokud je členovi méně, než je "rozhodný věk", najdete v detailu člena dole správu zástupců. Tam se objeví zástupce, který dostal za člena pozvánku, kterou prošel a vybral v ní, že je zástupce. Popř. tu rodiče můžete vytvořit i ručně a pozvánku mu poslat. Člen může mít více zástupců, přičemž každý má svůj vlastní přístup. Při najetí na ikonku před jménem zástupce uvidíte informaci, zda už zástupce má, nebo nemá vytvořený svůj uživatelský účet, případně jestli už mu byla poslána pozvánka. Zvláště u členů mezi “věkem pro změnu údajů” a “rozhodným věkem” tu mohou být zástupci, kteří nemají svůj aktivní přístup – pouze tam o nich máte záznam s kontakty (červená ikonka). Jakmile člen překročí hranici rozhodného věku, není už vyžadováno, aby u sebe měl záznam o zástupci.

Aktivní člen je zároveň i zástupce (rodič)

Pokud je nějaký váš člen (sportovec, trenér, sekretář) zároveň i zástupce dítěte, které je také členem klubu, stačí tomuto zástupci ke všemu pouze jeden uživatelský účet. Stačí, když je do platformy pozvaný jak za sebe, tak za dítě pod stejnou mailovou adresou. Účty se spárují a zástupce se bude moct mezi sebou a dítětem snadno přepínat.

Zástupce (rodič) má v klubu více dětí

Platí to stejné jako v předchozím odstavci – jeden zástupce může být pod stejnou mailovkou přiřazen k více dětem a pak se mezi nimi přepínat.

Dorazila pozvánka v pořádku?

Rozeslané pozvánky (a další maily z platformy) můžete přehledně sledovat v položce “Log e-mailů”. Tam uvidíte i to, zda byly v pořádku doručeny a přečteny.

Tato odpověď odpovídá vašemu dotazu?
😞
😐
😁